Ledning och styrning

Här kan du hitta mer information om hur du når våra medarbetare i ledning och styrelse samt hitta information om årsmöten och annan information om vårt ledningsarbete.

Östergötlands Stadsmissions styrelse

Stadsmissionens verksamhet leds av en styrelse som består av 8-12 ledamöter utöver ordförande. Styrelsen utses av årsmötet. Styrelsen sammanträder 7 gånger/år. Ledamöterna får inget arvode.

Anställda

Ledningsgrupp

Stadsmissions löpande verksamhet leds av en av styrelsen utsedd direktor samt en ledningsgrupp.

Anställda

Styrdokument, policys och stadgar

Här hittar du dokument som kan vara intressanta om du vill fördjupa dig i Stadsmissionens arbete.

Årsmöte och ombudsmöte

Årsmöte hålls före april månads utgång varje år. Ombudsmöte, utöver årsmöte, hålls före november månads utgång.  Vid ombudsmötet ges information om verksamheten och möjlighet att vara med och påverka det fortsatta arbetet.

Medlemmar kan lämna in motioner till årsmötet. De ska vara Stadsmissionen tillhanda före januari månads utgång. Under årsmötet kan förslag och frågor som uppkommer upptas till överläggning, om mötet beslutar så.

Datum för 2025
Årsmötet ägde rum den 28 april 

Höstmötet äger rum den 21 oktober

 

Valberedningen
Pether Nordin, sammankallande
Mona Olsson, ledamot

Kerstin Petersson, ledamot

 

Stadsmissionens valberedningen nås på stadsmissionens.valberedning@gmail.com

Kontakta oss

Kansli

Östergötlands Stadsmission
Ågatan 3
582 22 Linköping
Växel 010-184 21 00
Org.nr 822001-0022

Ge en gåva


Gåvobankgiro

900-8780 (900-3849 när OCR-nr anges)

90-konto logotryggtgivande logotryggtgivande logo

© 2023 Östergötlands Stadsmission